Үйді сатар алдында қандай құжаттар дайындау керегін түсіндіреміз.

1. Сатып алу-сату келісімшарты

Ең негізгісі — құқық беретін құжат. Әдетте ол сатып алу-сату келісімшарты болады, бірақ оның 20-дан аса түрі бар, мысалы: айырбастау, сыйға тарту, заңдастыру келісімшарты, мұрагерлік туралы куәлік, сот шешімі және т.б.

2. Меншік құқығын мемлекеттік тіркеу туралы хабарлама

Құжат үйді 2013 жылы және одан кейін сатып алғандарда болуға тиіс. Оған дейін мемлекеттік тіркеу сатып алу-сату келісімшартындағы көк мөр арқылы расталатын.

3. Жеке куәлік

Үйдің бірнеше иесі болса, әрқайсысының жеке куәлігі қажет.
Құжат мерзімі өтпеген болуға тиіс.
Мәміле жасағанда мүліктің иесі өзі қатысады немесе сатуға келісімін растайтын нотариус арқылы рәсімделген сенімхат береді.
Егер мүлік иелері арасында кәмелетке толмаған бала болса, оның туу туралы куәлігі мен қамқоршылық және қорғаншылық органының рұқсаты керек. 18 жасқа толмаған балалар баспанаға өз бетінше иелік ете алмайды.

4. Пәтердің техпаспорты

Онда мүліктің техникалық параметрлері: мекенжайы, кадастр нөмірі, салынған жылы, құрылыс материалы, ауданы және жоспары жазылады. Іс жүзіндегі жоспар құжаттағымен бірдей болуға тиіс.
Егер жоспарын өзгерткен болсаңыз, сәулет органдары берген бекітілген жоба және қолданысқа беру актісі керек. Олар ипотекаға сатқанда қажет болады, растау құжаттары болмаса, банк несие бермейді.

5. Ауыртпалық туралы анықтама

Ол пәтер кепілде немесе бұғатта тұрмағанын және иесі өз меншігіне иелік ете алатынын растайды.
Құжат тегін беріледі. Нотариус оны электронды базадан өзі алады. Анықтама берілген сәтте ғана жарамды.

6. Әйелінің/күйеуінің келісімі

Егер сатушы некеде тұрса, жұбайының келісімі сұралады. Оны нотариус рәсімдейді.

Маңызды: нотариус арқылы мәміле жасаған соң меншік құқығын мемлекеттік тіркеуді ұмытпаңыз.
Сатып алу-сату келісімшарты меншік құқығын растамайды, ол тек соған негіз болады.
Оны eGov, ХҚКО не нотариус арқылы жасай аласыз.